fredag 3 april 2009

Inför Irish Open - Intervju


Här kommer en intervju med Johan som vann platsen till Irish Open i vår VIPSOP Dublin Freeroll! Johan lyckades ta en av de två platserna som gav honom Team Paradises Irish Open paket som innehåller €3 500 buy-in till Irish Open Main Event och €1 000 till resor, logi och fickpengar och får därmed spendera en härlig påskvecka på Irland.

Kort fakta:
Namn: Johan
Ålder: 27
Bor: Umeå
Familj: Sambo och en son på 6 månader
Spelat poker sedan: 4-5år
Spelar helst: Texas no limit
Favorithand: AA obv, annars 56s

Berätta lite kort om VIPSOP Dublin Freeroll i sig, vad var känslan innan och under spelets gång? Det var ju ändå mycket på spel!

- Tack så mycket. Tyckte förutsättningarna var väldigt bra. Hade ingen förutbestämd taktik mer än att gå ut lugnt och spela mitt spel. Lyckades bygga stack rätt tidigt och efter det rullade det på.

Vad är din erfarenhet från liveturneringar, har du spelat mycket tidigare?

- Spelar inte mycket live egentligen. Men några turrar på cosmopol har det blivit.

Jag har hört det ryktats att Ewan, vår engelske poker manager, planerar ett besök på ett Guinness bryggeri, vad tror du om det?

- Haha, tycker jag låter som en utmärkt idé.

Vad är din taktik och plan inför turnering i Dublin? Ditt eget mål?

- Blir väl samma som vanligt, ta det lite lugnt i början och spela mitt spel. Målet är väl, som för alla andra, att vinna. Men är nöjd om jag spelar bra och tar mig skapligt långt.

Tack för det Johan och ett stort lycka till från oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar